Welke mobiele methode is het snelst?

Als iemand je vertelt dat de ene mobiele technologie sneller is dan de andere, zullen ze hoogstwaarschijnlijk de ene methode aan je verkopen of promoten, of ze begrijpen mobiel gewoon niet zo goed.

Dit artikel beschrijft wat u moet weten over mobiel en paginasnelheid zonder partij te kiezen, zodat u een duidelijk beeld krijgt en weloverwogen beslissingen kunt nemen.

De manier om mobiele webinhoud snel te maken, is door eerst te begrijpen hoe deze in de eerste plaats bij gebruikers terechtkomt. We zullen bekijken hoe elke mobiele technologie werkt en benadrukken wanneer en waar de ene methode beter presteert dan de andere door inhoud sneller weer te geven.

De twee soorten mobiele inhoud

De inhoud van een mobiele webpagina is dezelfde inhoud als de desktoppagina of het is een andere inhoud dan de desktoppagina.

  • Verschillende content op mobiel en desktop (let op Google neemt de mobiele website als hoofd website!)
  • Inhoud die hetzelfde is als de desktopversie van de pagina

exact hetzelfde bestand “example.html” wordt gedownload voor zowel desktop als mobiel

de afbeelding “thisimage.png” wordt weergegeven aan zowel desktopgebruikers als mobiele gebruikers

Inhoud die anders is dan de desktopversie van de pagina

verschillende bestanden worden gedownload voor verschillende apparaten “example.html” of “example-mobile.html” (of de bestanden hebben verschillende inhoud)

de afbeelding “thisimage.png” wordt weergegeven op het bureaublad en de afbeelding “this-tiny-image.png” wordt weergegeven op telefoons

er is inhoud op mobiele pagina’s die misschien niet eens bestaat op de desktopversie van de pagina

De basiswaarheden van mobiele paginasnelheid zijn:

Als u dezelfde inhoud op dezelfde webserver verzendt en die inhoud aanbiedt met elk van de drie mobiele methoden (responsieve, dynamische, mobiele URL’s), is de responsieve inhoud de snelste. Dit is een feit (u aangeboden door de natuurkunde!) En zal hieronder in detail worden weergegeven.

Als u andere inhoud naar mobiele gebruikers verzendt dan naar desktopgebruikers, is het mogelijk om aanzienlijk kleinere (en daarom waarschijnlijk veel snellere) inhoud naar mobiele gebruikers te verzenden met behulp van de methoden van mobiele URL’s of dynamische inhoud.

Laten we, om te begrijpen waarom de bovenstaande twee uitspraken waar zijn, eens kijken hoe de drie methoden inhoud naar een mobiele telefoon bezorgen.

  1. Responsive levert mobiele inhoud als volgt:

       Pagina wordt opgevraagd door gebruiker, pagina wordt aan gebruiker gegeven.

  • Dynamische inhoud levert als volgt mobiele inhoud op:

      De pagina wordt opgevraagd door de gebruiker, de webserver wordt gedetecteerd en      

      vervolgens wordt mobiele inhoud aan de mobiele gebruiker gegeven.

Hoe dynamisch werkt

Mobiele URL’s leveren mobiele inhoud als volgt:

De pagina wordt opgevraagd door de gebruiker, de webserver wordt gedetecteerd, de webserver vertelt de telefoon om naar een andere URL te gaan, de telefoon vraagt ​​de nieuwe URL aan en vervolgens krijgt de gebruiker de mobiele inhoud.

Mobiel-mobiel-url-werk

Responsive is het snelst bij het omgaan met dezelfde inhoud

Responsieve methode heeft geen extra stappen om bij een mobiele gebruiker te komen. Het is net hetzelfde als elke andere webpagina (onthoud dat het alleen html en css zijn).

Dynamische inhoudsmethode heeft een extra stap die moet plaatsvinden voordat de gebruiker de inhoud krijgt. De extra stap is browserdetectie door de server.

De mobiele URL-methode vereist meer aanvullende stappen voordat de gebruiker de inhoud ontvangt. De aanvullende stappen zijn browserdetectie en omleiding. Omleidingen op mobiele apparaten hebben verschillende eigen stappen en zijn het duurste proces wat mobiele paginasnelheid betreft.

Omdat dezelfde inhoud aanvullende stappen moet nemen, nemen ze meer tijd in beslag. Hoe meer stappen er tussen een gebruiker en zijn inhoud bestaan, hoe langer de paginalaadtijd is.

Dynamische inhoud kan het snelst zijn bij het omgaan met verschillende inhoud

Een eenvoudig voorbeeld hiervan is het vergelijken van twee webpagina’s. Eén pagina gebruikt dynamische inhoud om een ​​op maat gemaakte mobiele pagina op een telefoon weer te geven. De andere pagina maakt gebruik van responsive webdesign, wat betekent dat de pagina die hij aan een desktopgebruiker toont, exact dezelfde pagina is die hij aan een mobiele gebruiker toont, inclusief de grote afbeeldingsbestanden. Laten we eens kijken wat dit betekent voor het laden van pagina’s. In dit scenario kan de mobiele pagina met dynamische inhoud kleine afbeeldingen met kleine bestandsgroottes gebruiken, terwijl de responsieve website afbeeldingen met grotere bestandsgrootte moet gebruiken.

Omdat de responsieve webpagina de grotere afbeeldingen moet downloaden, is respons in dit scenario langzamer dan bij andere methoden. Dit voorbeeld benadrukt dat dynamische inhoud soms sneller kan zijn door lichter te zijn of op maat gemaakt voor het mobiele platform.

De meest effectieve manier om mobiele pagina’s sneller te laden, is door al uw inhoud eerst te optimaliseren voor snelheid, voordat de mobiele strategie wordt geïmplementeerd.

Een trage website wordt een nog langzamere mobiele website

Opmerking: Google raadt officieel responsive webdesign aan. Dit betekent niet dat ze geen andere methoden ondersteunen, maar ze bevelen responsive wel aan.

Een nieuwe technologie die Google zelf heeft ontwikkeld, namelijk AMP ofwel Accelerated Mobile Pages hebben voor Google een voorkeur boven de hierboven genoemde opties, U kunt als u hier drukt, een artikel lezen dat uitgebreid uitlegt wat AMP exact inhoudt.

Google Seo Blog

Bekijk alle artikelen